.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئیس‌جمهور صربستان: رهبران جهان دیگر برای صلح کار نمی‌کنند
رئیس‌جمهور صربستان پس از شرکت در کنفرانس امنیتی سالانه مونیخ گفت که جامعه بین‌المللی دیگر علاقه‌ای به پایان دادن به درگیری‌ها ندارد.
رئیس‌جمهور صربستان: رهبران جهان دیگر برای صلح کار نمی‌کنند

الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان در مصاحبه‌ای با تاس که روز سه شنبه منتشر شد، گفت که جامعه بین المللی دیگر علاقه‌ای به پایان دادن به درگیری‌ها ندارد و در عوض صلح را یک ایده آل «ناخواسته» می‌داند.

 

اظهارات وی پس از کنفرانس امنیتی سالانه مونیخ در هفته گذشته مطرح شد که در آن مقامات ارشد و سران کشور‌ها از سراسر جهان در این شهر آلمان گرد هم آمدند تا درباره مسائل امنیتی بین‌المللی از جمله درگیری اوکراین بحث کنند.

 

ووچیچ خاطرنشان کرد که بار‌ها در این مجمع شرکت کرده است و از این فرصت برای سنجش «نحوه تفکر جهان غرب» و تمایل آن برای گوش دادن به نظرات مختلف، از جمله کشور‌های کوچکتر استفاده کرده است.

 

با این حال، امسال ووچیچ گفت که هیچ پیشنهاد نوآورانه‌ای برای حل و فصل مناقشات نشنیده است و شرکت کنندگان در کنفرانس را مانند «هواداران فوتبال» توصیف کرد. رئیس جمهور صربستان گفت که او به این نتیجه رسیده است که به نظر می‌رسد کلمه "صلح" در سراسر جهان «دوست نداشتنی و ناخواسته» شده است.

 

در عین حال، او استدلال کرد که با وجود تغییرات در سیاست جهانی، باید هر کاری که ممکن است برای حفظ آزادی و حق تصمیم گیری مستقل در راستای منافع مردم انجام شود.

 

ووچیچ همچنین به تاس گفت که صربستان در نظر دارد سیاست خود مبنی بر مخالفت با فشار غرب برای اعمال تحریم‌ها علیه مسکو را ادامه دهد و استدلال کرد که این امر برای مردم روسیه که او آن‌ها را دوست صرب‌ها توصیف کرد، «بی انصافی خواهد بود».

 

ووچیچ خاطرنشان کرد که بلگراد رسما عملیات نظامی مسکو علیه اوکراین را محکوم کرده است، اگرچه صربستان تنها کشور اروپای شرقی - به غیر از بلاروس - است که تحریم‌هایی را با توجه به درگیری اوکراین اعمال نکرده است. ووچیچ اعتراف کرد که نمی‌داند تا چه زمانی می‌تواند در برابر فشار‌های غرب مقاومت کند، اما تاکید کرد که کشورش تا زمانی که ممکن است از موضع خود دفاع خواهد کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.11 seconds.